Ons platform bevind zich in de Beta-fase - Voor deelname neem contact met ons op!

Ondanks alle inzet van ons serviceteam en het toezenden van een nieuw product, schreef onze klant een vernietigende review op diverse platforms online.

Misschien komt bovenstaande u ook bekend voor. Alles is er gedaan om het een klant naar de zin te maken, alle zaken die een klant van u als bedrijf mag verwachten hebt u netjes uitgevoerd maar toch eist uw klant nog meer.

Onterechte negatieve review

Het is in sommige gevallen zo dat een negatieve review echt onterecht is. Aan bedrijven worden in de hedendaagse 24-uurs economie hoge standaarden gesteld, qua service, qua ondersteuning en niet in de laatste plaats aan de juridische kant van het ondernemen. Als serieuze ondernemer voldoet uw bedrijf aan alle juridische eisen en verplichtingen. Mogelijk bied u uw klanten zelfs nog meer dan wat er via bijvoorbeeld het consumentrecht of de wet koop op afstand verplicht is.

Review als pressiemiddel

Wat kunt u doen wanneer een klant die het schrijven van een slechte review gebruikt als pressiemiddel om meer korting te verkrijgen of onder bijvoorbeeld verzendkosten van retourzending uit te komen? In de praktijk zien wij dat consumenten steeds vaker op deze manier proberen om bedrijven of klantenservice medewerkers onder druk te zetten. In het negatief reviewen is een krachtig chantagemiddel gevonden voor het verkrijgen van zaken waarop de klant of relatie helemaal geen aanspraak zou moeten kunnen maken.

Door het ontbreken van een controlemiddel of enige mogelijkheid zich tegen deze vorm van chantage te verweren gaan veel ondernemingen mee in deze eisen. De kosten van een kort geding wegen niet op tegen de kosten van een gratis product, de extra vracht, extra korting, extra gratis maaltijd die uw klant u op deze wijze probeert te ontfutselen. Wij vinden dat niet fair en daarom willen wij hier iets aan doen.

Mogelijk bent u hier ook aangeland omdat u te maken hebt gekregen met een negatieve onterechte review en vraagt u zich af wat en hoe u hier iets aan kunt doen.

Optreden tegen onrechtmatige review

Er is als ondernemer niets vervelender dan het ontvangen van een slechte review wanneer u er alles aan gedaan hebt en dagelijks doet om uw klanten te helpen. In sommige gevallen is een negatieve review terecht en is er ruimte voor verbetering. Dit is opbouwend en zou iedere ondernemer als advies van de belangrijkste persoon voor zijn onderneming (de klant) ter harte moeten nemen. Helaas gebeurt het regelmatig dat mensen onredelijke eisen stellen of zelfs proberen een bedrijf te chanteren middels het plaatsen van slechte reviews om hun korting, gratis product of gewoon zin te krijgen. Dankzij onze tool hoeft u dit niet meer over uw kant te laten gaan en kunt u tegen een zeer lage kostprijs alle nodige juridische stappen nemen.

Breng ook úw online reviews naar een hoger niveau!

Start vandaag nog met het aansluiten van platforms, verbeteren van ratings en automatiseren van uw review verzoeken per mail. Uw reputatie verbeteren was nog nooit zo makkelijk!